onsdag 2 mars 2016

Värt att skrivas om

Det finns goda och hjälpsamma människor!
Igår när vi var ute på vår förmiddags promenad jag och Vilja så ser jag att ena bak däcket på vagnen nästan är luft tomt! Tänken att vända och gå hem slog mig men jag ville egentligen inte då jag var rädd att däcket skulle ta skada. Så slår de mig, vi är alldeles i närheten av Däck centrum! Så jag knata in där och frågade om de kunde vara snälla och pumpa däcket och självklart gjorde dom det, ingen tvekan. När "biffen" var klar med de lufttomma däcket så tog han och kollade de andra däcken med, tog lös varje däck och kollade även slangen i varje däck! I två av däcken så hade slangen vridit sig! Hur går de till funderar då jag.
Efter den däck genomgången så gick vagnen som på räls och jag och V tog en extra lång promenad i de sköna vädret!.


Hon som vägrar sova liggandes i vagnen!

Idag känner jag mig lite astma påverkad (kanske de var den kalla luften igår som ställde till det?)  så idag ska vi bara ta en sväng till stor ica och en liten sväng på Rusta. Skippar promenad idag och hoppas att astman är borta i morron och att solen kikar fram igen.

Appropå ingenting... Vet du av något företag som söker folk? Nu menar jag inte Ams annonser utan du kanske hört något, dela isf gärna med dig av den informationen för den här mamman måste ju ha ett jobb till hösten. :-)

1 kommentar:

  1. Vad snäll dom var som kollade alla däck. Dom tänkte nog att "om vi hjälper henne nu så kommer hon hit med bilen sen". ;-)
    Vilken otroligt jobbig sovställning!! :O
    Hoppas astman försvinner fortare än kvickt.
    Kramen.

    SvaraRadera