onsdag 16 mars 2016

Hej å hå

Nu var de ett tag sen jag blogga! Men jag har inte haft lust eller tid. Men nu är de väl dax för ett inlägg.

De har hänt och gjorts massor sen sist.
Vi har varit på lekdejter, öppnaförskolan och hos familj och hälsat på.

Vilja har börjat sova i sitt rum, den grejjen fick Tommy ta på bvcs order då hon tyckte att jag behövde vila Och sova borta! Så sagt och gjort jag sov borta och Tommy vande Vilja att sova i eget rum.
Tomt tycker jag i vårt rum men de blev bra.

Börjat gå har hon med! I veckan så släppte de och nu struntar hon fullständigt i mig och bara knatar iväg dit hon vill. Skönt tycker jag och villken frihet de läre va.
Tand nummer åtta är halvvägs uppe och de blev nån natt med mindre sömn då den sprack upp och nån jobbig dag sen så vips så var den där.
Fyllt år har hon gjort med våran solstråle, tänk 1 år! Vad tiden sprungit iväg.
Hon är så härlig vår lilla tjej och hjärtat mitt smälter om och om igen.

Idag gjorde vi pott premiär. Vid varje blöjbyte satte jag henne på pottan innan jag drog på ny blöja och i eftermiddags kissa hon på pottan! Tänk va fånigt lycklig en annan blev då hon kissa i pottan!

Annars idag har vi haft lekdejt här hemma med besök av Maria och Milva. Då de åkt tog vi en promenad i fin vädret. Och senare på em kika morbror hit en sväng.
De har hänt och gjorts mycket mer men jag bjuder på en massa bilder nu ist för ja orkar inte skriva allt.




På Alfta Gästis efter lunch i fredags


1 års tårta


Finaste födelsedags tjejen


Vad kan de vara? 



Mormor och Vilja fixar grädden och provsmakar lite



Lekdejt med Milva och mamma Maria





Morbror läser en ny favorit
Babblarna boken



1 kommentar: